Köp- och leveransvillkor

Vid frågor når du oss enklast på info@ligadesign.se

1. KÖP

En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter beställning. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas via angiven e-mail snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad.  LIGA Design/Ligagroup AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år samt att fullständig bostadsadress måste anges.

2. PRISER

I samtliga priser ingår moms (25 %). Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, lagerändringar och uppenbara skrivfel. Alla våra priser på www.ligadesign.se är rekommenderade konsumentpriser som är samma på nätet och i fysisk butik. Dock kan vissa kortare erbjudanden skilja från enskilda återförsäljare och event.

3.FRAKT

En fraktkostnad om 69 kr tillkommer inom Sverige. Vi skickar paket med Post Nord samt DHL och deras personliga leverans.

4. BETALNINGSALTERNATIV/BETALNINGSVILLKOR

LIGA Design/Ligagroup AB använder Pay Pal som betalningsmetod. Där kan du välja mellan faktura, kortbetalning eller delbetalning. Du behöver inte heller ha ett konto i Pay Pal för att betala med kort utan kan snabbt och smidigt checka ut.

5. LEVERANSER

Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6. LEVERANSFÖRSENINGAR

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. SKADADE VAROR

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@ligadesign.se

9. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning med obruten plombering. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

10. REKLAMATIONER

Eventuella byten/returer skickas till:

Ligagroup AB
Gjuterigatan 12c
553 18 JÖNKÖPING

Skickas en produkt tillbaka till oss för byte/retur och produkten är använd, skickas produkten tillbaka till kunden med en faktura på 175 kr för returfrakten/adminsitration. Det är av yttersta vikt att produkten ej är använd vid byte/retur samt att alla lappar och embalage ska finnas med i försändelsen av varan. Skicka oss alltid ett mail innan du reklamerar/byter din vara så att vi vet om ärendet innan varan kommer åter.

10.1 REKLAMATIONER

LIGA Design/Ligagroup AB godkänner ej reklamationer som uppkommit av slitage eller om skötseln ej följts enligt våra skötselråd.

11. ÅTERBETALNINGAR

Återbetalning av summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. RESERVATIONER

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@igadesign.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

14. EJ UTHÄMTAT PAKET

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post, post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 175 kr.

15. FORCE MAJEUR

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.

http://www.konsumentverket.se/  http://www.arn.se/

X